Lejerinfo

Grandjeans Gård administreres af BJØRNSHOLM.
Det er desværre ikke muligt at blive skrevet op til lejemålene.

Alle administrative spørgsmål omkring lejemålene skal rettes til BJØRNSHOLM.

BJØRNSHOLM A/S
Bredgade 25F
1260 København K
www.bjornsholm.com

Øvrige generelle spørgsmål om ejendommen kan rettes til Firkløver-fonden på info@firkloever-fonden.dk

Alle håndværksmæssige spørgsmål omkring lejemålene skal rettes til ejendommens vicevært:

Per Brunse
Telefon: 21666505
E-mail: per@1055k.dk

Vandskade

Lejer er pligtig til at afværge og begrænse en eventuelt opstået skade. Når skaden er konstateret, skal lejer kontakte BJØRNSHOLM Ejendomsadministration på telefonnummer 33311002.

Hvis det ikke er muligt at få kontakt til BJØRNSHOLM, kan ejendommens vicevært Per Brunse kontaktes på telefonnummer 21666505.

Ved akut og pludselig opstået skade som kræver afhjælpning, der ikke kan vente til lejeren inden for normal arbejdstid får kontakt med Håndværkerforeningen eller viceværten, kan CG Enterprise kontaktes på telefonnummer 40714266. Vagttelefonen er bemandet døgnet rundt. Såfremt skaden er forsaget af lejeren selv, vil regningen for installatørens besøg blive sendt til lejeren for betaling.

Når der er opnået kontakt til enten ejendomsadministrator, vicevært eller CG Enterprise, og der er yderligere behov for at begrænse materielle skader, f.eks. bortpumpning af vand, kan Falck evt. kontaktes på vagttelefon 70102030. Ejendommen har tegnet to service-abonnementer for hhv. Bredgade 4/Stores Strandstræde 3 samt Store Strandstræde 5.

Gaslugt

Opleves gaslugt i lejemålet eller andre uregelmæssigheder i tilknytning til ejendommens gasinstallationer, er det vigtigt at reagere hurtigt. I helt akutte situationer rekvireres Brandvæsenet på telefonnummer 112.

Lejer er pligtig til at afværge og begrænse en eventuelt opstået skade. Når skaden er konstateret, skal lejer kontakte BJØRNSHOLM Ejendomsadministration på telefonnummer 33311002

Hvis det ikke er muligt at få kontakt til BJØRNSHOLM, kan ejendommens vicevært, Per Brunse, kontaktes på telefonnummer 21666505.

Ved akut og pludselig opstået skade som kræver afhjælpning, der ikke kan vente til lejeren inden for normal arbejdstid får kontakt til Håndværkerforeningen eller viceværten, kan CG Enterprise kontaktes på telefonnummer 40714266. Vagttelefonen er bemandet døgnet rundt. Såfremt skaden er forsaget af lejeren selv, vil regningen for installatørens besøg blive sendt til lejeren for betaling.

Når der er opnået kontakt til enten ejendomsadministrator, vicevært eller CG Enterprise, og der er yderligere behov for at begrænse materielle skader, kan Falck evt. kontaktes på vagttelefon 70102030. Ejendommen har tegnet service-abonnementer for hhv. Bredgade 4/Store Strandstræde 3 samt Store Strandstræde 5.

Strømsvigt

Lejer er pligtig til at afværge og begrænse en eventuelt opstået skade. Når skaden er konstateret, skal lejer kontakte BJØRNSHOLM Ejendomsadministration på telefonnummer 33311002.

Hvis det ikke er muligt at få kontakt til BJØRNSHOLM, kan ejendommens vicevært Per Brunse kontaktes på telefonnummer 21666505.

Hvis det ikke er muligt at få kontakt til viceværten, kan el-installatør C. I. Tønnesen kontaktes på telefonnummer 28191063. Såfremt skaden er forsaget af lejeren selv, vil regningen for installatørens besøg blive sendt til lejeren for betaling.

Inden du kontakter BJØRNSHOLM, vicevært og evt. C. I. Tønnesen, bør du gennemgå følgende tjekliste:
Hvis du ikke har strøm i din lejlighed, kan fejlen ligge to steder:

  • Problemet kan skyldes en fejl i din el-installation i din lejlighed
  • Problemet kan skyldes en fejl i el-forsyningsnettet uden for huset

Find selv fejlen:

Er hele din bolig uden strøm?
HPFI-relæet er afbrudt:

  1. Sluk for alle sikringer.
  2. Tænd HPFI-relæet.
  3. Tænd en sikring ad gangen.
  4. Hvis HPFI-relæet afbryder igen har du fundet den fejlramte sikring.

Sluk den fejlramte sikring, og tænd for de øvrige sikringer en ad gangen.

Er det kun en del af din bolig, som er uden strøm?
Sikringen er sprunget:

  1. Sluk for sikringen.
  2. Sluk for alle stikkontakter og lamper som forsynes fra den defekte sikring.
  3. Udskift sikringen til en af samme størrelse.
  4. Tænd for sikringen.
  5. Tænd for stikkontakter og lamper en ad gangen.
  6. Springer sikringen med det samme, er der en fejl i din installation og du skal kontakte en el-installatør
  7. Hvis sikringen springer igen har du fundet den defekte brugsgenstand.
  8. Tag den defekte brugsgenstand ud af stikkontakten eller lampeudtaget.

Hvad gør jeg?
Nogle gange kan sikringer “snyde lidt”. Selvom sikringen tilsyneladende ikke er sprunget, så prøv alligevel at udskifte den. Den lille farvede melder i midten af sikringen kan af og til fejle.

Hvis fremgangsmåden herover er fulgt, uden en fejl er fundet, skal du kontakte Haandværkerforeningen i Kjøbenhavn, da det kan være en stikledningssikring, der er brændt over. Alternativt kan du jf. indledende afsnit kontakte C. I. Tønnesen.

Er dit HFI/HPFI relæ ikke afbrudt, eller kan du se, at dine naboer heller ikke har lys, er der sandsynligvis tale om en strømafbrydelse i hele området, og fejlen vil da typisk ligge hos elselskabet, hvorfor du skal kontakte elselskabet i stedet for Håndværkerforeningen eller C. I. Tønnesen.

Hærværk

Lejer er pligtig til at afværge og begrænse en eventuelt opstået skade. Når skaden er konstateret, skal lejer kontakte BJØRNSHOLM Ejendomsadministration på telefonnummer 33311002.

Hvis det ikke er muligt at få kontakt til BJØRNSHOLM, kan ejendommens vicevært Per Brunse kontaktes på telefonnummer 21666505.

Ved akut og pludselig opstået skade i forlængelse af indbrud eller hærværk uden for normal arbejdstid kan Falck kontaktes på vagttelefon 70102030. Ejendommen har tegnet service-abonnementer for hhv. Bredgade 4/Store Strandstræde 3 samt Store Strandstræde 5. Falck kan sørge for ind- og udvendig afdækning af bygningen.

Såfremt skaden er forsaget af lejeren selv, vil regningen for Falck’s besøg blive sendt til lejeren for betaling.

Låsesmed

Lejer er pligtig til, når skaden er konstateret, at kontakte BJØRNSHOLM Ejendomsadministration.

Ved akut og pludselig opstået skade uden for normal arbejdstid kan Mejlshede Låse kontaktes på telefonnummer 35393939. Såfremt skaden er forsaget af lejeren selv, vil regningen for låsesmedens besøg blive sendt til lejeren for betaling.

Spørgsmål vedrørende lejemålene i Grandjeans Gaard rettes til bestyrelsen af Firkløver-fonden.

Kontakt: info@firkloever-fonden.dk

Gradjeans Gaard administreres af Bjørnsholm.
info@bjornsholm.dk